Hamulce TRP Spyre oraz HY/RD

W zdominowanym przez Shimano oraz SRAMa światku hamulców, TRP nie ma łatwego zadania. Firma jednak coraz pewniej wkracza w rynek bardziej zaawansowany technicznie. Dwudziestoletnie doświadczenie w budowie różnych komponentów, głównie hamulców, znanych pod marką Tektro na pewno znaczenie ułatwiają walkę z silną konkurencją. TRP z założenia ma być bardziej PRO i w ofercie różnych części, które producent ma do zaoferowania nietrudno odnaleźć również te z najwyższej półki – karbonowe.

Test

Spyre

Zaciski występują w dwóch wersjach. Klasyczna, pod standardowe mocowanie oraz coś bardziej na czasie i znacznie lepiej wpisującego się w trendy szosowo-gravelowe: flat mount. Zaciski są kompatybilne z okładzinami Shimano. Na uwagę zasługuję również świetnie wykonana klamka hamulcowa dedykowana pod rozwiązanie RS – czyli wersję hydrauliczną.

HY/RD

Wersja mechaniczno-hydrauliczna to bardzo kuszące rozwiązanie. Co prawda zacisk jest spory i trochę zaburza aerodynamikę zwłaszcza na przednim widelcu, ale działaniem na pewno jest w stanie się wybronić. Odczucia podczas hamowania są bliźniaczo podobne do klasycznych hamulców hydraulicznych co daje nam dużo płynniej i lekko działająca klamkę.

Tarze

Masy komponentów

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.