Specialized Chisel Comp

Nowy Spec Chisel to aluminiowy hardtail z najlepszym marketingiem od dobrych 20 lat. Może się wydawać śmieszne, że Spec chwali się zwykłym aluminiowym rowerem, jednak trzeba przyznać, że jest czym…a obrany nietypowy kierunek mnie osobiście się bardzo podoba.

Jeszcze Alu nie zginęło

To dzięki producentom praktycznie zniknęły z rynku aluminiowe rowery HT z wyścigowym charakterem. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że to karbon będzie bazą dla rowerów z ściganckim DNA i tego się konsekwentnie trzymają. Nie są jednak odległą historią czasy, kiedy największe firmy dysponowały również odpowiednikiem swoich najlepszych sztywniaków, ale w wersji aluminiowej, odpowiednio tańszej. Przypuszczam, że utrzymywanie tańszych rowerów stało się dla nich mało opłacalne. Z jednej strony dobrze, że branża się rozwija i karbon jest niemal wszędzie. Z drugiej zaś, aluminium to synonim niezawodności, niezniszczalności i oszczędności, nie tylko podczas zakupu, ale również podczas standardowego użytkowania i serwisu.

Nowoczesna geometria

Geometria to właśnie największa zaleta Chisela. Większość producentów, aluminium zostawia dla amatorów. Co przekłada się na komfortową pozycję na takich rowerach, którą trudno uratować jakimkolwiek ustawieniem mostka siodła itp. Tutaj mamy ramę niemal identyczną z topowym S-Worksem, z jeszcze lepszym kątem główki ramy a cała konstrukcja jest również odrobinę dłuższa. Poza geometrią zastosowano lepsze, mocniejsze spawanie w okolicy główki, dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu dolnej rury ramy. Na deser – rama bez problemu przyjmie opuszczaną sztycę, no i koła są osadzone na szerszych piastach (boost) z szerokimi obręczami (25 mm wew. ) i szerokimi oponami (2,3″).

Są piękne!

Podczas testu trafiliśmy na najmniej efektowną ramę z całej kolekcji, choć również miała coś w sobie. Zwłaszcza dla miłośników ciemnych klimatów. Spec oferuje również kilka ram, które mogą posłużyć do budowy nietuzinkowego przecinaka. Niestety jak większość w obecnych czasach jest niedostępna, ale jest już kwiecień, więc spokojnie można zaraz się rozglądać za kolekcją na 2022…albo 2024. Jakoś tak to idzie…

Poza testowanym modelem, Chisel występuję również w nieco tańszej (7700 zł.), odpowiednio zubożałej wersji. Jest to jednak wciąż ta sama rama, co więcej nawet tańsza wersja występuję w naprawdę ładnych malowaniach.

Test

Specyfikacja

  • Rama: Specialized D’Aluisio Smartweld M5 Alloy, Hydroformed tubes, Progressive XC Geometry, internal cable routing, BSA BB, 12x148mm spacing, 30.9mm Dropper post compatible
  • Widelec: RockShox Judy Gold, Motion Control damper, Solo Air, 42mm offset
  • Korba: Shimano Deore M6100 32T
  • Kaseta: Shimano Deore M6100 10-51
  • Łańcuch: Shimano Deore M6100
  • Przerzutka i manetka: Shimano SLX, M7100, 12spd
  • Piasty: Shimano MT410-B, Centerlock 28h, 12×148, 15×110 Boost
  • Obręcze: Alloy, Offset Design, Tubeless Ready, 25mm internal width, 28h
  • Opony: Fast Trak, Control casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29×2.3″
  • Hamulce: Shimano M6100, 2-piston caliper, hydraulic disc

Zdjęcia

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.