Specialized Sirrus X 4.0

W poszukiwaniu wolności rower wydaje się być idealnym do tego narzędziem. Dobrze jeśli jest on uniwersalny na tyle, że ogarnie zarówno asfalt jak i niezbyt skomplikowany teren. Możliwe, że właśnie takie założenia stawiał sobie Specialized podczas tworzenia swojego roweru z serii active, czyli Sirrusa X.

Szeroka gama

Testowany przez nas egzemplarz to najwyższy model, nie licząc w pełni karbonowej wersji X 5.0. Rozpiętość cenowa jest w gamie Sirrusa nie tak mała, ponieważ ceny zaczynają się od 2500zł a kończą na ponad 10000zł. Sprawdzany Sirrus X 4.0 jest bardzo solidnie skomponowany a jego charakterystyczne i najważniejsze cechy to: Future Shock, napęd 1x, aluminiowa rama i karbonowy widelec. Taka konfiguracja, zapewnia mu większa uniwersalność niż początkowo zakładaliśmy a wszystkie szczegóły znajdziecie w naszym teście.

Test

Future Shock

Nietypowy, zintegrowany z główką ramy amortyzator Future Shock to duża zaleta i przewaga Speca nad konkurencją. Co prawda Sirrusy wyposażone są w podstawową wersję 1.5 – bez blokady, możliwości ustawienia płynności pracy oraz co najważniejsze bez tłumienia. Wszystkie te elementy znajdziemy już w wersji 2.0, którą najczęściej można spotkać w gravelach Speca, czyli Divergach. Pomimo tego, że tutaj jest wersja biedniejsza, to sprawdza się ona wyśmienicie. Działa twardo na tyle, że nie przeszkadza w normalnej aktywnej jeździe. O istnieniu dodatkowego amortyzatora zdajemy sobie sprawę, jeśli uderzymy w coś twardego. W takich sytuacjach 2 centymetrowy amortyzator łagodzi skutki a jazda staje się znacznie bardziej przyjemna.

Future Shock to rozwiązanie, którego nie znajdziemy w innych rowerowych markach. Początkowo wydaje się być śmiesznie niepotrzebne, ale już pierwsze jazdy uświadamiają jak dużą przewagę stanowi ten drobny dodatek na tle innych rowerów tej klasy.

Siła w oponach

Specyfikacja

  • Rama: Specialized A1 SL Premium Aluminum, Fitness Geometry, wewnętrzne prowadzenie kabli, flat-mount disc, 12x142mm
  • Amortyzator i widelec: Carbon Monocoque, 12x100mm flat thru-axle, flat mount disc, Future Shock 1.5
  • Opony: Pathfinder Sport, 700x38mm
  • Korba: Forged aluminum arms, 2-piece, 24mm spindle, Narrow-wide 40T
  • Przerzutka: Shimano Deore M5100, SGS, 11-speed
  • Manetka: Shimano Deore M5100, 11-speed
  • Kaseta: Shimano Deore M5100, 11-speed, 11-42t
  • Hamulce: Shimano BR-MT200, hydraulic disc, tarcza 160mm

Zdjęcia

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.