Trek X-Caliber 9

Sprawdziliśmy jakie podejście do aluminium ma Trek na przykładzie swojego najwyższego modelu, czyli X-Caliber w wersji 9. Temat interesował nas tymbardziej, że niedawno mieliśmy okazję sprawdzić jak to wygląda u konkurencji, na przykładzie Specialized Chisel Comp. Pomimo sporej różnicy w cenie, masie i geometrii, podjęliśmy próbę konfrontacji tych dwóch maszyn a rezultat znajdziecie w naszym teście.

Dwa bieguny

Pomimo tego, że obydwa modele są aluminiowymi hardtailami i są one również najwyższymi modelami w gamie danego producenta, to podejście do koncepcji aluminiowego HT było zupełnie inne. Spec to niemal kopia ściganckego S-Worksa z zachowaniem niemal identycznej geometri. Całość proucenci opakowali w lekką jak na aluminium ramę, dzięki czemu powstał bardzo dobry rower do ścigania w wersji alu.

Trek ze swoim X-Calibrem jest na zupełnie innym biegunie. Na pewno masa nie była tutaj najważniejsza podczas projektowania tego modelu. Producenci zbudowali X-Calibra na solidnej podstawie z zachowaniem geometrii, która powinna pasować większej ilości odbiorców, ale nie koniecznie osobom chcącym się na tym rowerze ścigać. Tutaj miało być bardziej uniwersalnie a całe dzieło zostało opakowane w piękne malowanie i bardzo dobre komponenty. To zdecydowanie rower dla osób, które radość z jazdy i wygodę, cenią bardziej niż zdobywanie KOMów na Stravie.

Test

Przeznaczenie

X-Caliber nigdy nie będzie się wspinał jak kozica górska, ponieważ nawet w najwyższym wydaniu, masa bez pedałów to ponad 13 kg. Posiada on jednak bardzo duży zakres przełożeń, które w połączeniu z małą koronką korby, pozwolą nam wyjechać pod większość wzniesień. Prawdziwa natura X-Calibra, to jednak dobra zabawa a nie pokonywanie długich, mozolnych podjazdów. To rower, który ma cieszyć podczas szeroko pojętej jazdy MTB. Dobre ustawienie amortyzatora oraz ciśnienia w oponach, powinny zagwarantować odpowiednie wgryzanie się w teren i pozytywne flow. Dodatkowa zaleta to nietuzinkowy wygląd, nie tylko w najwyższym wydaniu!

Konfiguracja

  • Rama: Alpha Gold Aluminium, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linek przerzutek i sztycy regulowanej. Boost 141,5
  • Widelec: RockShox Judy Silver, sprężyna SoloAir, zdalna blokada TurnKey, zwężana rura sterowa, Boost 110, oś 15 mm Maxle Stealth, 100 mm skoku
  • Koła: Bontrager Kovee. Obręcze dwuścienne, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, 28 otworów, 23 mm szerokości wewnętrznej
  • Opony: Bontrager XR3 Comp 29 x 2,20″
  • Kaseta, Łańcuch, manetka : Shimano SLX M7100
  • Korba: Shimano MT610, zębatka stalowa 30T, Boost, 175 mm
  • Przerzutka: Shimano XT M8100
  • Hamulce: Hydrauliczny Shimano MT410

Zdjęcia

Pełna gama modeli X-Caliber: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/x-caliber/

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.