Alugear. Zębatki, kółeczka przerzutki

Technologia z jedną tarczą w korbie potocznie zwana 1x, napędza coraz więcej rowerów i to już nie tylko te MTB. Technologia ta napędziła również firmy, które zaczęły produkować części zamienne do tego typu rozwiązań a w wielu przypadkach są one dużo lepsze niż standardy Srama czy Shimano.

Zęby

Kształt zębów wydaje się być najbardziej istotnym elementem decydującym o sukcesie komponentów współpracujących z łańcuchem. Ludzie w Alugear zdają sobie z tego sprawę i do tego detalu mocno się przyłożyli. Widać to wyraźnie nie tylko na zębatkach, które przenoszą największe siły. Kółeczkach przerzutki również nie odbiegają starannością wykonania i nawet w tym komponencie bez problemu dojrzymy staranność produkcji.

Wszystkie koronki Alugear to oczywiście rozwiązanie narrowwide wykonane z aluminium 7075-T6, które już dawno nie wygląda tak jak pierwsze koronki od Srama. Tutaj węższe zęby są wyraźnie zaostrzone w miejscu największego nacisku łańcucha a te szersze posiadają charakterystyczne wgłębienie. Szersze zęby są również połączone lekkim frezem, który przypomina to rozwiązanie, które znam z używanej wcześniej zębatki Garbaruka. Tutaj jest ono poprowadzone nieco inaczej, pod lekkim kątem i patrząc na pracę łańcucha, wydaje się to być dobrym tropem.

Co w ofercie

Alugear oferuje chyba wszystkie możliwe standardy mocowań, a jest tego trochę. W dodatku możemy wybrać klasycznie okrągłe rozwiązanie czy bardziej modne owalne. Co ciekawe, Alugear jest jedną z nielicznych firm, która oferuje pożądaną przeze mnie koronkę 38z do Shimanowskiego asymetrycznego rozwiązania 96 BCD.

Obecnie wszystkie wytwarzane prze producenta koronki dedykowane są do napędów 1x, ale również do ich szosowych czy gravelowych rozwiązań. W takim przypadku można nabyć kozacko wyglądające pełne tarcze. Mam nadzieję, że już niedługo doczekam się również takiego rozwiązania w MTB, ponieważ wygląda co najmniej dobrze, zwłaszcza, że taki kształt robi się coraz bardziej modny, ze względu na obecny wygląd korby z pomiarem mocy u najlepszych zawodników na świecie.

Prezentacja

Alugear ma w swojej ofercie również kółeczka do przerzutki. Na nich zawsze znajdziemy charakterystycznego pająka, który dla mnie niestety nie zawsze jest widoczny na zębatkach. Kółeczka wykonane ze starannością i dbałością a o każdy zbędny gram. Osobiście wciąż się upieram przy swojej racji, że najlepsze kółeczka to te w pełni zabudowane. Oczywiście takie ażurowe również się sprawdzą, ale tylko w szosowym podejściu do jazdy.

W ofercie znajdziemy dwa standardy. Shimano, gdzie możemy zdecydować się na kółeczka 15/13 lub 13/13. Sramowski występuję w konfiguracjach 14/12 oraz 16/12. Ciekawie wyglądają łożyska a konkretnie ich uszczelnienie. Tutaj również widać minimalizm choć osobiście jestem bardziej zwolennikiem prostoty w tym elemencie rowerowego wyposażenia.

Test niebawem

Oczywiście kształt to jedno a to jak zębatka się sprawdza w trudnych warunkach to drugie. My już mamy pewien pogląd na sytuację, ponieważ zębatka ma na swoim koncie już kilkaset kilometrów w bardzo różnych późno-letnich oraz jesiennych warunkach. Jest dobrze, ale do pełnego testu wrócimy dopiero na następny rok, żeby mieć również wgląd na wytrzymałość poszczególnych komponentów. Zębatki i kółeczka są testowane przez czwórkę naszych Hardych, którzy zazwyczaj walczą o najwyższe stopnie podium na maratonach MTB.

Pełna oferta producenta: https://alugear.com/pl/alugear-polski/

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.