BMC Twostroke 01

Wspominaliśmy o tym modelu niemal przy okazji każdego testowanego przez nas w tym roku hardtaila. BMC swoim nowym Twostrokiem poszedł mocno po bandzie. Zaprojektował geometrię, którą do tej pory mogliśmy widzieć tylko w rowerach z pełnym zawieszeniem i dodatkowo forsujących nowoczesną geometrie forward.

Geometria

67 stopniowy kąt główki ramy oraz 75 stopni podsiodłówki to najważniejsze liczby nowego Twostroka. Do tego trzeba oczywiście dodać długą górną rurę ramy oraz spory sloping. To wszystko sprawia, że rower wygląda bardzo agresywnie i nawet w rozmiarze L rama wydaje się być mała. Taki zestaw zazwyczaj jest uzbrojony w krótki mostek i ma być bardzo szybki na zjazdach i nie mniej dynamiczny w górę.

Dla BMC taka geometria to również nawiązanie do genialnego projektu Fourstroka. Dla szczęśliwców posiadających obydwa modele, przesiadka nie powinna przysparzać żadnych problemów z adaptacją do danego modelu. W BMC znają się również na finansach i nowy HT jest pozbawiony elementów, które mogłyby podnieść koszt produkcji oraz finalną wartość roweru. Mowa tutaj oczywiście o zintegrowanym dropperze, którego znamy właśnie ze starszego brata – Fourstroka. Rama jest oczywiście przystosowana do montażu opuszczanej sztycy, lecz decyzja o jej ew. wykorzystaniu należy do przyszłego nabywcy.

Modele

Twostroke to nowość na 2021 rok i na ten rok mieliśmy do dyspozycji tylko cztery karbonowe modele Szwajcarskiego sztywniaka. Wszystko wskazuje na to, że projekt się przyjął, ponieważ na 2022 dostępnych jest już dwa razy więcej karbonowych Twostroków. W dalszym ciągu utrzymany jest trend, że większość modeli wymaga kilku kluczowych modyfikacji w kontekście ścigania się na takim modelu. Te najlepiej wyposażone to wersje 01 ONE oraz TWO kosztujące ponad 4000 CHF.

Reszta modeli to tak naprawdę znakomita baza w postaci świetnej ramy, a reszta komponentów stanowi tylko średniej jakości tło. Najwięcej uwag można mieć do zastosowanych amortyzatorów. mocno ponad 2 kilogramowy RS Judy nie najlepiej pasuje do koncepcji szybkiego hardtaila, chyba że ktoś planuje wykorzystywać tylko jego zjazdowe właściwości.

Twostroke występuje również w wersji aluminiowej. Dostępny jest w postaci siedmiu modeli. Wygląda nie mniej dobrze i oczywiście jest dużo tańszy. Również może posłużyć do zbudowania prawdziwego ściganta, zwłaszcza jeśli ktoś już dysponuje dobrymi częściami.

Konfiguracja

  • Rama: Twostroke 01 Premium Carbon
  • Widelec: RockShox Sid Select SL
  • Koła: NoLimited
  • Opony: Continental X-King
  • Hamulce: Magura
  • Korba: Sram XX1 + tarcza Alugear + pomiar mocy Quarq
  • Przerzutka, Manetka: Sram X01
  • Kaseta: Garbaruk 10-50
  • Łańcuch: Sram XX1
  • Dropper: DT Swiss D232
  • Siodło: SelleItalia
  • Kierownica: BMC MFB01 Carbon 760mm
  • Mostek: -20st

Test

Zdjęcia

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.