Karbonowe koła Token Roubx G33

Roubx to systemowe, przełajowo-gravelowe koła, zbudowane na karbonowych obręczach. Jest to odpowiedź Tokena znanego głównie z produkcji eksploatacyjnych części, na popularyzację rowerów tego typu. Trzeba jednak już na wstępie zaznaczyć, że koła są z najwyższej półki, co doskonale oddaje ich cena oraz wykonanie.

Obręcze

Najważniejsze i zapewne najdroższe w kołach są obręcze. Producent zastosował tutaj nowy asymetryczny profil RAR a najważniejsze z nim związane cechy to:

  • Szerokość wew. 25,3mm
  • Szerokość zew: 31,1mm
  • Wysokość stożka: 33mm

Przy okazji prezentacji, mieliśmy również możliwość sprawdzenia jak wygląda przekrój podobnej obręczy. Duże wrażenie robią bardzo cienkie boczne ścianki oraz to, jak zastosowane włókno węglowe jest sztywne i mocne. Prezentowany model wykonany jest w szarej kolorystyce, ale jest również dostępna wersja bardziej rzucająca się w oczy – neonowa.

Piasty

Dość tajemniczo w całym zestawie wyglądają piasty. Na papierze wszystko prezentuje się wzorowo. Są one bardzo lekkie (87g/240g) i postawione na łożyskach maszynowych premium. Występują tylko jako całość z zestawem kół, więc informacji na ich temat jest bardzo mało. Token ma jednak niemałe doświadczenie z łożyskami oraz ich uszczelnieniem i wypada mieć nadzieję, że tutaj również wszystko zrobione jest jak należy.

Piasty oczywiście występują w bębenkiem Shimano jak i Sramowskim XD. W zestawie znajdziemy dwa standardy osi, czyli zarówno: 9×100 10×135 jak i 12×100 12×142. Jedynym dostępnym systemem mocowania tarczy hamulcowych jest tutaj Centerlock.

Warto również wspomnieć, że koła połączone są z piastami dwudziestoczteroma, prostymi szprychami o profilu aero. Ich mała ilość oraz kształt zdecydowanie podnoszą atrakcyjność produktu i przypuszczam, że podczas użytkowania są odpowiednio sztywne i wytrzymałe.

Prezentacja

Strona producenta: https://sklep.token-polska.pl/roubx-ver-grey-p-119.html

Film i zdjęcia: peesmovie.pl

Komentowanie jest wyłączone.